Bezoekers.....
 
 Home
 Afkortingen
 Bakup
 Binnentassen
 Black ScotchLite
 Download
 Extenda fenda
 Freebird aanhanger
 Gallery
 GPS Streetpilot 2820
 GPS Zumo 590LM
 History
 Intercom
 Knipperlichten
 Knipperlichten LED
 Middenbok hulp
 Motorhoes
 Oliekoeler rooster
 Onderhoud
 Pinlock
 POI
 Reclame
 Seat Jack
 Secdem
 Slot vervangen
 Specificaties
 Splash Guard
 Spyball Alarm
 Tourmaster 350
 VRO 1
 Xenon
 Zijstandaard hulp
 Gastenboek



 Tourmaster: Disselbak
 Tourmaster: Hoes
 Tourmaster: Inpakken
 Tourmaster: Bekleding
 Tourmaster: Spuiten
 Tourmaster: Velg
 Tourmaster: Reflectie



Schuring Tourmaster 350




klik hier voor volledige foto
TourMaster TM350       Technische gegevens:
Materiaal bak Polyester, glasvezel versterkt.
Bak maat  1,18 x 0,70 x 0,38 mtr.
Dekselopening Deze is evengroot als de bakmaat
Breedte incl. wielen 0.75 mtr.
Lengte totaal incl. trekboom 1,60 mtr (met standaard dissel)
Banden maat standaard 400 x 8" High Speed
Eigen gewicht 55 Kg.
laadvolume, inhoud   350 Ltr.
Laadvermogen 75 Kg.
Vering / as Slepende, Rubber torsie geveerd.
Elektrisch Stekker 7-polig volgens DIN norm
Achterlichten 2 kamer. 2x achterlicht / remlicht / RAW lichten
  Incl. 7-pollige stekker.
Kogelkoppeling Draaibaar of vaste uitvoering.


Via marktplaats heb ik een standaard witte uitvoering gevonden met enige extra's. Brede banden, brede spatborden en reserve wiel voor op de dissel. Ik heb er zelf bijgekocht imperial deluxe. En het plan is om de aanhanger in mijn motor kleuren te spuiten.

Als trekhaak heb ik de EZS trekhaak, ook via marktplaats. Nou zoals jullie van mij gewent zijn komt hier het verhaal hoe we dit allemaal erop schroeven !
klik hier voor volledige foto

De trekhaak komt vast achter het achterlicht aan het subframe waar ook de topkoffer beugel aan vast zit. De trekkracht beugel zit vast links aan dezelfde bout als de uitlaat, rechts waar het steppie aan vast zit. En om hier bij te kunnen moet het halve kontje uitelkaar.
klik hier voor volledige foto

We beginnen met het losmaken van het achterlicht. Deze zit vast met 2 plastic schroeven in het kontje. Je kan deze met de hand losmaken. In het midden onder de lamp zit een schroefje die de 2 sierdelen bijelkaar houd. Deze mag ook los. Daarna het rubber links en rechts in op de plek van het knipperlicht. Vold dan nu de sierplaat opzij en je komt nog 3 boutjes tegen en 2 schroeven aan de onderkant. Aan het eind van de sierplaat moet je met een imbus de schroef een kwart slag draaien en je kan nu het geheel voorzichtig los trekken. Nu is het achter vrij en de onderkant van het kontje zichtbaar. De reden waarom we dit doen is om de bout die het subframe, kofferek en kontje los te maken en te vervangen voor een M8 bout. Die is toch wat sterker dan de originele M6. Vergeet niet dat de aanhanger 75KG geladen mag worden en die drukken de as naar beneden.
klik hier voor volledige foto

Op de foto zie het achterlicht zonder de onderste sierplaat. Draai de imbus M6 eruit en boor het gat ietsje groter zodat er een M8 bout in kan. Draai daarna alles vast met de trekhaak zoals op de foto is te zien. Als dit allemaal stevig zit gaan we het geheel weer dicht maken.
klik hier voor volledige foto

De sierlijst moet worden ingezaagd om ruimte te maken voor de beugel. Ik heb een verfbus gepakt en die omtrek overgetrokken op de sierlijst. De dremel deed de rest. Maak nu de schroef onder het achterlicht weer vast. Bij mij moest ik nog meer weg dremelen om dat weer passend te krijgen. Monteer de sierplaat weer maar laat het achterlicht nog hangen. Die moet straks nog worden aangesloten op de trekhaak voor de verlichting van je aanhanger.
klik hier voor volledige foto

Nu gaan we de linkerkant vastmaken. Bij de bouten die zijn meegeleverd is een M10 vaste bout en een M10 imbus. De gewone bout is voor links. Draai eerst de imbus los die op de schetsplaat vast zit. Je ziet dat die erg kort is en er nog een bout vastzit in hetzelfde gat aan de uitlaat. De voorste bout borgt de achterste namelijk. Draai de originele eruit en vervang deze door de EZS bout met steun voor de trekhaak en draait dit weer vast. Daarna de voorste bout weer terug om het te borgen.
klik hier voor volledige foto

De rechterkant wordt gemonteerd net achter het steppie. Draai de originele imbus eruit en vervang deze voor de imbus van EZS. Zie foto voor plaats
klik hier voor volledige foto

Mooi de bovenkant zit vast en de steunen. Nu kunnen we het geheel aan elkaar draaien. Zie foto. Daarna kan de bedrading van de trekhaak worden verbonden met het achterlicht. Vraag iemand om de verlichting te testen en klaar!